Sjöjungfru i dreads

Helt incredible <3

Halloween dreads

Lila dreads

Sötaste dreadsen?

Cyberdog -> klänningar

Xxx Beehive Dresshttp://shop.cyberdog.net/dresses/c103

Boxsuit Dress
http://shop.cyberdog.net/boxsuit-dress/p919

 

Så jävla söt

Snubblade över den här gifen, så himla söt tjej som verkligen passar i sina cyberlox O_O

Dreadsmani! (Video)

Video: Del 2

Dreads visning



Fick avbryta visandet när jag fick knackningar på dörren, haha xD

Jag borde..

Jag kanske är en aning tråkig som bara postar massa bilder och inspiration, borde nog ta kort på mina egna som jag gör och lägga ut dem för allmän beskådan, haha. Synd bara att man är så lat på den punkten! 
Men får se till att ta mig i kragen!
Sålänge kommer det fler bilder på underbara dreads :D
Men nu får ni nöja er med en bild på mig och Hjalle, en av världens sötaste vovvar :D


Hjalle är fin.

Inspiration: Blåa dreads

B

Söta gifs





 

Dreads; love

Tycker dom här bilderna är så enormt fina O_O
Love'em. 

Lekfulla dreads


Helt underbara <3

Inspirationsbomb

Underbara hår

 
 
 
 
 
 
 
Tänkte vara lite off topic och inte skriva om dreads; utan visa andra helt underbara hår. 
Takes my breath away <3
 

Mina dreads



Två bilder på när jag har i dreads i håret :) 

Curly dreads

 
 

 
 

Dreads - gula, rosa, lila


Också några av mina första dreads. Här syns färgenpå dom ljuslila bättre dessutom!

Mina första dreads



Hittade några gamla bilder på datorn.
Dessa var mina första dreads någonsin, färgen är ljuslila :)

Bondage/Wrapped Dreads


Helt underbara måste jag säga. <3

Tutorial: Dreadfalls

Bloody dreads

Video: Dreads inspiration

How To: Style Long Dreads

Inspiration video

Popcorn dreads tutorial

Jag tycker att popcorndreads/fluffy dreads är fint och mysigt :)
Och simpelt dessutom!


Candycanes tutorial

The basics for making dreads

 
Jag lärde mig att göra dreads genom bland annat dessa tutorials. 
Det är simpelt, roligt och man får utlopp för sin kreativitet med dreads. 
Aja, här är som sagt the basics.



Alone in the darkness

Cyberdoll

Bild från sist Reby fotode mig!



Har 3-4 dreads att värma klart, sen har jag ett gäng med färdiga SE dreads i brunt. 
Nackdelen är dock att jag har slut på kanekalon också D:
Måste hitta mer, helst i någon härlig färg. 
Orkar inte beställa från utlandet,vill helst hålla mig till butiken här i stan. 
Får helt enkelt hoppas att de fått in lite mer hår att välja bland :D


Ciao!
 

Inspiration


Bruna SE dreads



Tuperade ihop ett gäng bruna dreads igår, orkade dock inte försegla dem så får göra det idag eller imorgon :)
Lär antagligen sälja dem då jag inte har användning för dem själv.  
Måste hitta mer bra kanekalon att göra dreads utav, det bruna håret var det sista paketet D: 
Stället jag brukar köpa från heter Maria's Afro här i Ö-vik, men vet inte om de fått in nya färger. 
Tycker att det är mycket roligare med färgglada dreads, men smaken är som baken. 
Vill till england och shoppa hår billigt!

Inspiration - Baby pastell

Välkommen!



Mitt intresse för hår, stling och makeup är stort, och det växer bara mer och mer. 
Senaste månaderna har jag verkligen fastnat för dreads, i synnerlighet syntetiska sådana. 
Jag har än så länge inte provat på att göra DE dreads, utan jag håller mig till SE. 
Min tanke med den här bloggen är att inspirera andra, visa upp mitt dreadsskapande och helt enkelt få dela med mig av mitt intresse till likasinnade. 


Kram från mig! / Emilia :)

Cyberpaws

Förut var bloggen enbart till för dreads, men kände att det blev en aning tråkigt i längden. Därför kommer min blogg numera att handla om mig, mitt liv OCH dreads såklart <3 Samt foto!

RSS 2.0